הנקה וחופשה – איך זה הולך ביחד? עם אביטל לוי

החופש הגדול הגיע וזה בידיוק הזמן לטיולים, מפגשים וזמן איכות עם המשפחה, אבל איך זה הולך ביחד עם הנקה? אביטל לוי, מדריכת הנקה ויועצת מנשאים מתארחת כאן כדי לעשות לכן קצת סדר..

הנקה היא למעשה ההמשך הישיר והטבעי של תקופת ההריון. כפי שהעובר קיבל ממך בהיותו ברחם את כל מה שהוא זקוק לו – כך באופן טבעי הוא יוכל לקבל את כל צרכיו הבסיסיים – מבחינה תזונתית, חיסונית ולא פחות מכך חום, אהבה, ביטחון וקרבה דרך ההנקה בתחילת חייו. איזו מתנה מופלאה!

ומה קורה בקיץ? בנסיעות ארוכות, מפגשים משפחתיים, טיולים ובחופש גדול שיש בו גם תינוק קטן וגם אחים גדולים?

מילת המפתח היא – התאמה.

שמש, קיץ, חם – חם בחוץ, החלב מחמם אותך וגם התינוק שעלייך מחמם אותך. חם לו וחם לך. זה הזמן לדאוג למיזוג נעים ולא לצאת מהבית לזמנים ממושכים כשאין צורך.
כשיוצאים- דאגי ללבוש בגדים נוחים, קלילים ומותאמים להנקה בכל מקום.

תמיד מומלץ להקפיד לשתות בהתאם לתחושת הצמא שלך – ועכשיו זה עוד יותר משמעותי. את צריכה נוזלים גם עבור עצמך וגם עבור היונק הקטן והמתוק שלך. פנקי את עצמך בבקבוק מיוחד או בכל דרך אחרת שתעזור לך להיות ‘על זה’ ובכייף.

מרתק לדעת שהרכב החלב משתנה בהתאם למזג האוויר. לכן, תינוק יונק שעדיין לא אוכל מוצקים לא צריך תוספת של מים גם אם חם מאד בחוץ. (מעבר לכך, מתן מים לתינוק בשלב הזה מפריעה למאזן המלחים בגופו) אז מה כן? ייתכן שתצטרכי להציע הנקות תכופות יותר.

תינוק בחופש הגדול- זה הזמן להתנהל בלי פרויקטים גדולים והפקות ענק. לעשות מה שבאמת מתאים לעשות כשיש תינוק קטן שצריך את זמני ההאכלה והשינה שלו גם אם יש ילדים נוספים בבית. אל דאגה, יהיו חופשים רבים נוספים בהם תוכלי להשקיע את מיטב כוחותייך להפעלות השונות.

טיולים ויציאה מהבית – תמיד כייף לשבור שגרה. יחד עם זאת – הנקה מחוץ לבית והתנהלות עם תינוק קטן בטיולים, מפגשים משפחתיים ובנסיעות ארוכות יכולה להיות גם מאתגרת.
אין לוח זמנים מסודר, לא תמיד יש איפה להניק, כשנפגשים עם אנשים מחוץ למעגל הטבעי והמצומצם – הגיוני מאד שתשמעי עצות והערות – שיכולות להועיל אך לא תמיד את מעוניינת בהן, יכול להיות שהתינוק יהיה רעב בדיוק שכשאתם באמצע הדרך לכינרת או עייף ממש כשהגעתם למעיין.
אני כאן כדי לומר שלמרות אתגרים כאלו ואחרים- העובדה שאת עם תינוק קטן ממש לא אומרת שאת לא הולכת ליהנות בחופש הזה.

אז מה עושים? תכנון מראש. לאן הולכים, מתי הולכים, איפה יהיה אפשר להניק (באוטו? בחדר הנקה? באיזו פינה בצד?) התארגני על מסלול נסיעה שמאפשר עצירות.
בגדים שיהיה לך נוח להניק איתם. סינר הנקה נוח – אם את אוהבת להניק עם סינר.
מנשא – יש מנשאים שאפשר להניק בהם. ובכלל – כשמדובר על תינוק קטן המנשא נותן לו אפשרות להתכנס, להרדם, להיות קצת מנותק מהעומס שיש בחוץ, ואם את יולדת טריה ייתכן מאד שגם את תיהני מההתכנסות הזו ודווקא בזמנים של טיולים ומפגשים משפחתיים המנשא וזמני ההנקה- יאפשרו חיבור ואיפוס.
בזמן התכנון חישבי מה תואם את כוחותייך.
מה מתאים לעשות עם תינוק קטן, איפה אפשר ללכת עם עגלה ואיפה עדיף מנשא. מתי כדאי להתחיל את היום ומתי לסיים אותו.
איך את יכולה להקל על עצמך מבחינת התארגנות של אריזות, צפיפות אירועים, הכנת אוכל ליציאה מהבית.
כל אלו יקלו עלייך מאד.

וכמה מילים לסיום. תקופת החיים הראשונה שאחרי הלידה היא תקופה מיוחדת. יש בה את היופי שלה ויחד עם זאת – לגדל תינוק, ובטח בעולם שבו הסביבה לא לגמרי מותאמת לכך (לא לכל מקום אפשר להכניס תינוק..) דורשת מאיתנו התאמות. שימי את טובת התינוק, טובת המשפחה וטובת עצמך לנגד עינייך. זו תקופה שתחלוף ויהיו לך עוד חופשים רבים לטייל באקסטרים. עכשיו, בואי תהיי מתואמת באהבה ובטוב עם היופי הזה שהגיע אליכם למשפחה. תצטלמו, תיהנו, תחגגו את הרגעים היפים האלה בחיבור טוב ופשוט. בסופו של דבר – זה סוד הקסם.

שתהיה חופשה טובה, מהנה ובטוחה. כאן לכל שאלה ועניין

אביטל לוי | מדריכת הנקה ויועצת מנשאים | אינסטגרם של אביטל