חשיפה לשמש – בריא או לא?

כשנשים מגיעות לחווה שלנו אנחנו יושבות בין ערוגות צמחי המרפא- אני שואלת אותן האם בריא לשבת בשמש? כולן פה אחד עונות לי כמעט תמיד “לא”! אבל האמת מורכבת יותר…

חשיפה מבוקרת לשמש היא חיונית לבריאותנו. השמש היא מקור החיים והיא מספקת לנו הרבה יתרונות בריאותיים. השמש עוזרת לייצר ויטמין D שחיוני לבריאות העצמות והשיניים. היא גם מסייעת להפחתת דלקות, מתח,חרדות ובעיקר מטפלת בדיכאון.

Young man backpack to travel and stand feel freedom and relaxation travel outdoor enjoying nature with sunrise.

עד תחילת המאה ה-20 היה הטיפול המומלץ לדלקות, לחץ דם גבוה, סכרת, הפחתת רמות כולסטרול בדם ועוד – חשיפה מבוקרת לאור השמש ולקרני השמש המרפאות. עד היום אנשים שסובלים מפסוריאזיס נוסעים לים המלח בהמלצת משרד הבריאות כדי להיחשף לשמש ולרפא את הגוף והנפש.

האור האולטרה סגול UV   הוא הדרך הטבעית והפשוטה המאפשרת לנו לשלוט בכניסה של חיידקים, קרדית האבק, עובש ווירוסים לגופנו חשיפה מבוקרת לשמש מחזקת מאד את מערכת החיסון. אור השמש הוא מרפא יומיומי המעכב מחלות רבות בגופנו מאזן את החיידקים ותורם לספיגה טובה של מינרלים כמו סידן וזרחן שחיוניים לגוף שלנו. אז איך הרפואה הטובה הזו קיבלה שם כל כך רע? ובכן באופן מפתיע כשהמציאו את קרם ההגנה שהוכח כמסרטן התחילו להפחיד אותנו ולמנוע מאיתנו את רפואת קרני השמש – אבל אם אנחנו רוצים ללכת בדרך הטבעית שמלאה אור נצטרך להתחיל להקשיב לגוף שלנו- כל ילד וילדה נמשכים לשמש השמש משמחת כשהיא במינון הנכון אחרי בערך 20 דקות הגוף קיבל את מנת הריפוי היומי ונוכל לחזור למקום מוצל וקריר. הקיץ לפנינו והגוף לרשותנו – תקשיבו לגוף צאו לשמש בשעות הבוקר או אחר הצהריים לחשיפה מבוקרת ללא קרם הגנה – אל תשכבו בחוף הים אפילו אם יש לכן משקפי שמש וקרם הגנה הגוף ניזוק מחשיפה שאינה קשובה. המפתח נמצא באיזון במינון ובעיקר- בהקשבה שקטה לגוף שלנו שטמון בו הידע מה טוב לנו באמת.