נרות ציטרונלה: להכין בבית ולהנות משלווה והגנה

הקיץ הזה לא דומה לאף קיץ אחר שחווינו. בנוסף למזג האוויר שמרגיש שהופך חם יותר ויותר, אנחנו מוצאות את עצמנו מתמודדות עם אתגרים נוספים. המלחמה נמשכת ויוצרת עוד ועוד מתח חרדה, ובתוך כל זה אנחנו מתמודדות עם האיום הטורדני המתמיד שמגיע אלינו איך שהטמפרטורות מתחילות לעלות – היתושים. מה שנקרא, שמישהו יעצור את הרכבת אני רוצה לרדת!
אז אמנם לא על הכל אנחנו יכולות לשלוט אבל על האיום האחרון יש לנו איך להתגונן ואפילו לעשות את זה בעצמנו.

אז יתושים הן הצרה העיקרית של הקיץ הישראלי, ולמעשה לא רבים יודעים אבל מי שעוקצים אותנו הן למעשה היתושות שיש להן סיבה טובה לכך – הן מנסות להשיג חלבונים כדי לייצר כמה שיותר ביצים, היתושים הזכרים כלל לא עוקצים. ואם אתן אלו שתמיד נעקצות, בזמן שאחרים סביבכן כלל לא, שתדעו שיתושות נמשכות לבני אדם מסוימים ממגוון רב של סיבות כמו חום גוף, סוג דם, ריכוז הפחמן הדו חמצני בנשימה שלנו ועוד.

למעשה היתושות נחשבות לבעל החיים הקטלני ביותר לבני אדם משום שהן מעבירות דרך העקיצה מחלות רבות. אחד הפתרונות המוכרים והיעילים להתמודדות הוא הציטרונלה. לכן מצאנו פתרון טבעי ואפקטיבי שיכול להפוך גם לפעילות מהנה עם הילדים שתלמד אותם בדרך יצירתית על עולם הצמחים והטבע – הכנת נרות ביתיים.

ציטרונלה הוא שמן אתרי המופק מצמחים ממשפחת הלימון, כגון עשב הלימון ולמון גראס. יש לו ניחוח, כאמור, לימוני מרענן והוא ידוע כמרחיק יתושים טבעי. בניגוד למכשירים הכימיים נגד יתושים המכילים כימיקלים חזקים שעלולים לגרום לגירויים בעור ובנשימה, הציטרונלה הוא חומר טבעי ובטוח לשימוש גם לילדים. בנוסף השימוש בנרות אינו דורש חשמל או סוללות כמו המכשירים הביתיים, מה שהופך אותם לידידותיים יותר לסביבה ולכיס.

שמן אתרי ציטרונלה

מעבר לציטרונלה, ישנם צמחים ותבלינים רבים שניתן לשלב בנרות כדי להוסיף ניחוח טבעי ולהרחיק חרקים. לבנדר לדוגמה הוא צמח שמוכר בזכות תכונותיו המרגיעות והמרפאות, והריח הנעים שלו מסייע בהרחקת יתושים. רוזמרין ונענע, שמוסיפים ניחוח עוצמתי וארומטי, ידועים גם הם ביכולת להרחיק חרקים למיניהם. ותופתעי לגלות אבל גם קינמון, התבלין המוכר והאהוב מהמטבח תורם לא רק בריח נפלא אלא גם במניעת חרקים.

שילוב של תבלינים וצמחים אלו בנרות, יוצר חווית ריח ייחודית וטבעית, המוסיפה אווירה רגועה ונעימה לבית, לצד הגנה מהיתושים המציקים. כל צמח ותבלין מביא עמו את היתרונות הייחודיים שלו, כך שתוכלי להתאים את הנרות לפי טעמך האישי ולהנות מהשפעותיו המרגיעות והמרפאות.

אז מה צריך?
צנצנת/כלי שקוף לבחירתכן
עשבי תיבול טריים
פרוסות לימון ופרחים לקישוט
שמן ציטרונלה
נרות צפים
מים

ומה עושים?
מלאי את הצנצנת בעשבי התיבול שבחרת, הלימון והפרחים לקישוט.
מלאי מים לצנצנת עד הסוף והשאירי מרווח של כ-2 אצבעות.
טפטפי בין 7-10 טיפות של שמן צינטרונלה.
הוסיפי נר צף מעל המים, והדליקי אותו.

פשוט לא?
ואם את פחות בקטע של נרות, יש לנו מוצר מצוין שדוחה יתושים טבעי שאלפי נשים כבר התאהבו בו.

איתוש – דוחה יתושים טבעי